marketing-www.com.pl

Parasole reklamowe w reklamie telewizyjnej

Parasole reklamowe

Parasole reklamowe

Reklama telewizyjna jest jedną z najpopularniejszych form promocji produktów i usług, prowadzonych masowo. Silna konkurencja, która charakteryzuje współczesny rynek, sprawia, że aby przyciągnąć uwagę widza do takiej reklamy, koniecznie trzeba wyróżnić się spośród innych. Reklam telewizyjnych jest bowiem bardzo dużo i większość z nich nie trafia do odpowiednio dużej liczby widzów. Tylko wspomniane wyróżnienie się daje szansę przełamania schematu. Jest na to wiele sposobów. Do najpopularniejszych należą gadżety reklamowe, pełniące rolę ozdobników w przekazie reklamowym.

Wśród rozmaitych gadżetów wymienić można np. parasole reklamowe. Są to przedmioty obecne powszechnie w reklamach telewizyjnych, ponieważ są widoczne i każdy widz zwróci na nie uwagę. Mogą zatem stanowić istotne wsparcie, bo można za ich pomocą przekazać treść, bez której reklama nie miałaby sensu.

W ujęciu bardziej konkretnym parasole reklamowe mogą np. być elementem krajobrazu w reklamie telewizyjnej promującej napoje chłodne, jak herbata mrożona. Reklamy takie są emitowane najczęściej latem. Parasol zatem może być elementem krajobrazu na plaży, gdzie osoby występujące w reklamie bawią się, opalają, a także piją reklamowany napój. Jaką funkcję na plaży pełnią parasole? Oczywiście chronią ludzi przed słońcem i ewentualnie wiatrem (deszcz w takich reklamach występuje rzadko).

Powyższy luźny opis to przykład, w jaki sposób można parasole reklamowe wykorzystać. Jaki jest skutek ich wykorzystania? Otóż krajobraz reklamy jest pełny, dzięki czemu nabiera ona walorów estetycznych. Ponadto też parasole są przedmiotami o znaczących walorach atrakcyjnego wyglądu, dzięki czemu i przekaz reklamowy nabiera atrakcyjności. Wszystko to sprawia, że szansa na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta jest znacznie większa.

Parasole to tylko przykład wykorzystania gadżetu reklamowego w reklamie telewizyjnej. W takich reklamach najważniejsze jest, aby krajobraz i przekaz były spójne. Wówczas skutek ich emisji będzie dla reklamodawcy najbardziej pozytywny.

Tagi: , ,